Köp- och leveransvillkor

Lägsta ålder:
För att få handla i vår webbshop måste du ha fyllt 18 år.

Priser:
25% moms ingår i alla priser i vår webbshop

Lägsta ordervärde:
Lägsta ordervärde på vår webbshop är 100 SEK.

 

Betalning

- Klarna Check out - Klarna Faktura, Klarna konto, Klarna Delbetalning , kortbetalning samt internetbanken - Du har många betalalternativ att välja mellan.

- Förskottsbetalning - Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr efter att vi mailat dig din faktura. Expeditionsavgift fördenna tjänst 25:-

 

Bankens BIC: SWEDESS  Bankgiro: 197-5317

IBAN: SE62 8000 0803 2500 4068 3369

Clearing 80325 

Kontonummer: 04 068 336-9

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar på lagervaror. Specialtillverkade produkter ca 14 - 21 helgfria arbetsdagar, beroende på vår orderingång för tillfället.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket eller varubrev. Till företag använde vi oss av företagspaket,
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

I vissa fall justeras den faktiska fraktkostnaden manuellt. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

Vid ordervärde överstigande 3000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Försäljningsvillkor utanför Sverige:
MACH kan  erbjuda webb-försäljning till andra länder. För leveranser utanför Sverige gäller utlandstaxa på transporten.

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten, det åligger kunden att försäkra sig om säker returfrakt. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Kontakta alltid MACH 4 Dogs för returnummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Lag distansavtal. Viktigt vid specialtillverkade produkter är det ingen ångerrätt.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

RETURBLANKETT LADDAR DU HEM HÄR

Vi rekommenderar att du använder POSTENs enkla säkra frakt:

till POSTEN skicka direkt

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.